Být digitálním marketérem znamená perfektně rozumět webu. Je potřeba rozeznat i ty nejdrobnější  rozdíly mezi různými online kanály včetně sociálních sítí a rozumět, jak mezi sebou interagují. Moderní doba si pro online marketing žádá lidi, kteří zvládnou téměř všechno – od analyzování dat až k vytváření vizuálně poutavých médií.

Jestli se chcete v online marketingu dostat do dalšího levelu, zaměřte se na následujících šest oblastí:

1. Analýza dat

Digitální marketéři analyzují chování na webu. Pravidelně sledují historii online nákupů nebo třeba zaujetí jednotlivými příspěvky.  Na základě toho pak budují nové zdroje návštěvnosti a sbírají odkazy. Schopnost analyticky pracovat s daty je velmi žádoucí!

Správné monitorování online aktivit pomáhá upřesnit, jaké techniky fungují na dané publikum nejlépe, a tím šetří peníze.  Analytické dovednosti pomáhají dělat v internetovém marketingu ta správná rozhodnutí.

online-marketing-dovednosti-bizblog

2. Sociální sítě

Digitální marketéři jsou na sociálních sítích jako doma. Najdete je na několika platformách zároveň – Facebookem, Twitterem, Instagramem a Pinterestem to teprve začíná! Díky aktivitě na sociálních sítích získávají nové kontakty a také mají v malíku témata, o kterých se právě nejvíc hovoří.

Mezi sociálními sítěmi si výsadní postavení si získal Facebook, který je mimo jiné i výborným zdrojem návštěvnosti. Facebookové reklamy lze totiž velmi přesně zacílit. Tipům, jak na Facebooku uspět  jsme na blogu věnovali tento článek.

3. Technické dovednosti

Co naučit se základy kódovaní nebo třeba editaci videa?  Marketéři, kteří jsou kompetentní v technických oblastech, lépe komunikují se svými týmy a jsou schopni představit jasnou vizi. Developeři mohou díky tomu pak vytvořit přesně takové programy a aplikace, které lidé chtějí.

Nové technické znalosti lze získat samostudiem, internet nabízí nepřeberné množství zdrojů. Vyplatí se naučit se zacházet i s různými nástroji, které digitální život ulehčují.

Velmi praktické jsou například tyto:

Dobrým zdrojem jsou také vlastní statistiky na Facebookových stránkách, tzv. Facebook insights.

4. Schopnost pracovat v týmu

Týmy, které mají na starosti sociální média se neustále zvětšují. Schopnost týmové práce a efektivní výměna informací je tedy klíčová.  Čím dál více marketérů se sociálními médii spojuje návratnost investic. To slouží jako velmi dobrý důkaz autoritám, že si že si prostě a jednoduše jen nehrají online.

online-marketing-dovednosti-bizblog

5. Soft skills

Být dobrým marketérem není čistě jen o znalostech. Důležité jsou i soft skills, takzvané měkké dovednosti. Díky nim totiž v pracovním prostředí navazujete vztahy. Patří sem flexibilita, přátelskost, a především komunikační dovednosti.

Čím více proniknete do tajů lidské psychologie a způsobů, jak ovlivnit lidi a vztahy obecně, tím více se vám bude dařit navázat spolupráci. Komunikační dovednosti vám zajistí roli úspěšného vyjednavače.

6. Nadšení pro věc

Nezáleží na tom kolik zkušeností a dovedností v marketingu máte – pokud vám chybí nadšení pro vaši značku nebo pro váš produkt, vaše snaha zdaleka nebude tak efektivní.

Pro inspiraci je vždy dobré se s produkty nebo službami co nejvíce seznámit, a to pokud možno na vlastní kůži. Vyzkoušejte si to tak, jako byste byli jen regulérní zákazník. Mimo to se můžete seznámit se studiemi o tom, jak tento produkt nebo servis zákazníkům pomohl.

Chcete se dozvědět, jak dělat marketing efektivě? 

Naučíme vás to v programu Magnetický marketing.

Online marketing: 6 dovedností, kterými zazáříte
Počet hodnocení: 2
5