Na co si dát pozor při výběru SEO agentury?

Pro většinu z nás je zkratka “SEO” tajemný výraz, kterému nerozumíme. Zkusím vám v dnešním článku vysvětlit, co se skrývá za touto tajemnou zkratkou a poradit, jak vybrat správnou SEO agenturu.

SEO neboli Search Engine Optimization
Search Engine Optimization (SEO) je anglické sousloví, které se u nás nejčastěji překládá jako optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o úpravy webových stránek, které zpřístupňují web vyhledávacím robotům a díky tomu pomáhají vyhledávačům tyto stránky indexovat (přidávat stránky do své databáze). Mezi nejpoužívanější vyhledávače v České republice patří Seznam a Google. Vyhledávače všechny zaindexované stránky hodnotí a porovnávají jejich obsah a na základě tohoto porovnání určují pořadí výsledků vyhledávání. Snahou většiny majitelů webových stránek je získání co nejlepší pozice ve vyhledávačích, tím získat co nejvíce návštěvníků a tyto návštěvníky proměnit v zákazníky.

 

Vzhledem k neustále novým trendům, možnostem a změnám algoritmů vyhledávačů není SEO proces konečný, ale postupuje s vaším webem po celou dobu jeho existence.

 

Co je “SEO” už víme a nyní se podíváme na co si dát pozor při výběru správné SEO agentury

1. SEO optimalizace
Když uslyšíte toto spojení, rychle pryč! #SEO jako zkratka v sobě slovo optimalizace již obsahuje, je to trapné a bohužel v našich končinách i poměrně časté. Od dobré SEO agentury toto slovní spojení nikdy neuslyšíte.

2. Garance prvních pozic ve vyhledávačích
V dnešní době již první pozice v podstatě neexistují. Díky personifikaci výsledků, dále na základě změn v algoritmech vyhledávání, kterých jen za rok Google udělal téměř 900, máme každý trošku jiné výsledky vyhledávání, proto je garance prvních pozic doslova nesmysl.

3. Měsíční paušál za SEO
Pokud vám SEO agentura posílá měsíčně fakturu, kde je uvedena jediná položka s fixní částkou, není to v pořádku. Správná SEO agentura vám přesně sdělí, jaké úkony provedla a k jakým změnám tyto úkony vedou.

4. Nízká cena
Pokud vám někdo bude nabízet SEO za 1.000 Kč, zřejmě není něco v pořádku. Každá optimalizace pro vyhledávače začíná důkladnou analýzou klíčových slov, tato analýza zabere i zkušenému týmu desítky hodin a teprve na základě této analýzy začíná ta pravá mravenčí práce.

5. Zakázané praktiky
Vždy se ujistěte, že #SEO agentura postupuje podle pravidel vyhledávačů, veřejně jsou k dispozici jak u Seznamu, tak Googlu. Mezi tyto praktiky patří například nákup zpětných odkazů. Tyto odkazy vám nepomůžou a naopak povedou k penalizaci, v horším případě zabanování. Další rozšířenou praktikou jsou různé lišty s odkazy, v tomto případě je výsledek stejný, jako v předchozím případě.

Věřím, že vám těchto pět bodů pomůže k výběru správné SEO agentury.

Na co si dát pozor při výběru SEO agentury?
Ohodnotit