Jak odhalit tři hlavní typy platících zákazníků

Lidé utrácejí peníze různými způsoby. Někteří rozhazují peníze bez rozmyslu. Jiní jsou zase šetřiví lakomci.

Vy jako expert na marketing můžete ovlivnit jejich chování při utrácení, ale jen za podmínky, že o ně budete pěkně dlouhodobě pečovat.

Proto potřebujete pochopit o jaké tři typy se jedná. Máme dva extrémy – ti, kteří utrácejí a ti, kteří nakupují s rozmyslem. Většina lidí se pohybuje někde uprostřed. Pokud budete vědět kdo je kdo, tak můžete snadněji umět zboží nabídnout.

Chroničtí nakupující – tvoří nejmenší skupinu asi 15% z celku. Nakupování mají pro zábavu. Proč? Protože utrácí bez zaváhání. Ostatní lidé je často označují za sobce a materialisty. Necítí žádné výčitky před nákupem ani po něm a i kdyby nějaké měli, tak rozhodně ne po uskutečnění koupě.

Jak prodat chronickému nakupujícímu (Je to snadné!)

Zaměřte se na potěšení. Nakupují, protože chtějí mít nějaký status, chtějí někam patřit. Neodradí je ani vyšší cena.

Šetřílci – stojí na druhé straně spektra a tvoří 24% trhu. Šetřílci si neužívají utrácení peněz a nákupy. Berou peníze jak neobnovitelný zdroj, který může každou chvíli vyschnout. Je určen pro šetření nebo pro utrácení. Důvod, proč šetřílci tak nenávidí vytahovat peněženku je ten, že utrácení bolí. Zalije je velké vina výčitek před nákupem i po něm. Často jsou jejich počínání neracionální ale to proto, že při bolesti se nechovají lidé racionálně.

Jak prodat šetřílkovi (Je to těžké.)

Většina již dopředu ví, že vám řekne NE. Ale jejich NE není neprolomitelné. Použijte při prodeji data. To znamená, že čísla nikdy nelžou. Pokud jim ukážete grafy, žebříčky, statistiky a studie, které je přesvědčí, přepnout svou mysl na racionální a reagují na váš prodej.
Další metodou jak je přesvědčit je, že jim pomůžete ušetřit. Protože nakupování bolí. Pociťují něco jako ztrátu něčeho. Ale pokud jim nabídnete potešení, že mohou na něčem ušetřit vynahradíte jim všechnu to předchozí bolest.

Průměrní nakupující – tvoří 61% populace. Často reagují na přesvědčovací reklamní techniky a před koupí stráví nějaký čas vyhledáváním informací. Tam kde shopaholici a šetřílci už se dávno rozhodli, tak průměrňáci si dávají s rozhodnutím na čas. Je potřeba je vždy k nákupu trochu popostrčit.

Jak prodat průměrňákovi (Toto je nejdůležitější.)

Protože tvoří velkou část trhu, je důležité se zaměřit právě na ně. Reagují na přesvědčovací metody. Proto zlepšete návštěvnost vašich stránek, míru konverze, zlepšete vaše texty, tak aby byly, co nejpřesvědčivější.

Ještě nějaká fakta:

Někteří lidé mohou být jak chroničtí utráceči tak i šetřílci. Tyto rozdvojené osobnosti se objevují každá v jiné oblasti nákupu.

Chování nákupčích se může měnit na základě demografických, příjmových, věkových a dalších faktorů.

To znamená, že věci jsou vždy komplikovanější než vykazuje průzkum.

XO Lucie

Jak odhalit tři hlavní typy platících zákazníků
Počet hodnocení: 2
4