Jedná se o službu zákazníkovi, která zodpoví jeho otázky bez lidského zásahu. Ihned a bez čekání a bez toho aniž byste zaměstnali někoho na podporu.
Zní to dobře. Ale jak toho dosáhnout, aby FAQ plnili svou funkci perfektně?
Vytvořte si dle těchto tipů své vlastní nejčastější otázky pro váš byznys.

1. Snadno přístupné
Můžete mít skvěle sepsané či natočené odpovědi na všechny dotazy světa nicméně pokud je zákazníci ani nenajdou na webu, tak bylo všechno k ničemu. Ujistěte se zda FAQ máte umístěny na všech klíčových stránkách na vašem webu a že se zobrazují také jednoduše na ostatních chytrých zařízeních.

2. Lehce stravitelné
Nikoho nebaví číst dlouhé odstavce textu. Obvzláště když hledáte pouze jednu konkrétní informaci a jakmile ji získáte přejdete na další krok, který může být třeba samotná objednávka služby či produktu.

Tady je několik pravidel pro psaní magnetického obsahu, který vylepší přehlednost nejčastějších otázek.

Pište krátké jednoduché věty – Můžete použít i souvětí, ale maximálně o dvou větách. Rozdělte vaši myšlenku raději do několika jednoduchých vět.

Vytvořte nadpisy a podnadpisy – použití nadpisů dá jasný koncept celé stránce. Ve skutečnosti spousta lidí čte pouze nadpisy a přelétne očima po zbytku obsahu.

Oddělte informace do bodů nebo číslovaného seznamu – vytvoření očíslovaných otázek je nejlepší volbou.

3. Ujistěte se, že jsou informace vyhledatelné
Nejdůležitější věcí pro nejčastější otázky, aby šly vyhledat na vašem webu. Takže pokud máte na webu vyhledávací okno (pokud ne, tak si jej honem vytvořte), tak vyzkoušejte vyhledat nejčastější dotazy s dopravou, cenou, službou, dostupnosti,…

4. Videa jsou jasnou volbou
Jsme líní stále více číst návody, ale co takhle mít video tutoriály, která vydají víc než 1000 slov.
Videa JAK NA TO fungují nejlépe.

5. Stejně tak pomohou obrázky
Stejně jako u videí i grafika často beze slov ihned objasní jaký je postup či odpověď.

6. Optimalizujte FAQ
FAQ nemají mít funkci pouze pro návštěvníky vašeho webu, ale s jejich pomocí můžete zvýšit vaše SEO. Díky FAQ najdou lidi vaše stránky ve vyhledávačích.

7. Aktualizujte obsah
Základem je udržovat FAQ stále aktuální. Každá změna vaše i produktu či dopravce musí být zaznamenána.

Co říci závěrem:
Vytvořením nejčastějších otázek a odpovědí pro váš byznys znamená usnadnit cestu k rozhodnotí o koupi. Není to jen zákaznický nástroj nýbrž tréninkový manuál, příručka krok za krokem a paměť důležitých informací.

 

Máte zájem naučit se o webové prezentaci od profesionálů? 

Přihlaste se do programu Magnetický web

 

Eliminujte časté dotazy na minimum
Ohodnotit