90% majitelů webových stránek dělá tuto chybu

Na webu můžete udělat spoustu chyb a dá se říct, že žádný web není dokonalý. Na jednu věc byste si ale měli dát velký pozor a snažit se ji odstranit. Největší chyba, kterou dělá až 90% majitelů webových stránek je, že nemají jeden jasný cíl, kterého chtějí dosáhnout. Jednoznačně tady totiž platí, že pokud chcete uspět, tak musíte vést zákazníka jednou cestou k jednomu výsledku.

Nejprve je tak třeba si říct, co vlastně váš web má splňovat.

Můžete tak zákazníka vést např. k registraci na vašem webu:

Screenshot at kvě 11 15-05-45

 

Toto jsme použili například na našem webu eurostock.cz. Pro nás je totiž zásadní mít na zákazníka kontakt. Nefunguje to tak, že by si někdo našel náš web a rovnou si objednal zboží do svého obchodu. Většinou k tomu potřebuje nás trochu poznat. Chceme tak, aby provedl registraci a abychom s ním mohli tento první kontakt navázat. Díky registraci máme na zákazníka jeho telefon, email a adresu a můžeme jej tak kontaktovat různými cestami.

Na tomto webu jakprodavatnaamazonu.cz jsme se zase zaměřili na získání emailové adresy na zákazníka:

Screenshot at kvě 14 10-24-04

 

Cíl webu je tady jasně vidět a proto to také takto funguje. V průměru 38% návštěvníků této stránky zadá svou emailovou adresu a stáhne si návod. Pokud byste na stejné stránce měli ještě odkaz na domluvení konzultace, formulář na odeslání zprávy nebo žádost o registraci, tak už by se pozornost návštěvníka stránek roztříštila a efekt by nebyl takový.

Tady je to tedy jasné, ale na co dalšího můžete zacílit:

  • zákazník má zvednout telefon a zavolat vám
  • zákazník má vyplnit kvíz nebo odpovědět na soutěžní otázku
  • zákazník má nahrát své video nebo fotografii
  • zákazník má sdílet vaši stránku na sociální síti
  • zákazník na sebe má nechat telefonní číslo

Co je tedy zásadní je mít na webu jeden hlavní cíl, kterého chcete dosáhnout a tomu vše přizpůsobit. Pro každý byznys nebo web je relevantní něco jiného, tak si jednoduše řekněte, co chcete vy. Můžete mít samozřejmě několik webů a každý z nich může plnit jinou funkci, ale není dobré to kombinovat.

Vezměte si to třeba z nějaké reálné osobní zkušenosti – třeba při prodeji auta. Máte s klientem schůzku a chcete mu logicky to auto prodat. Přitom mu ale nabízíte také placený servis, vyčištění auta, bavíte se o cestách na hory a k tomu mu nabídne super pobyt v Alpách a když jsme u toho, tak by si mohl koupit ještě nové lyže. Takové jednání by zřejmě nevedlo k uzavření ani jednoho obchodu a stejně tak to funguje i na webu. Příliš mnoho nabídek na jednom místě jednoduše vede k tomu, že se návštěvním na stránce nechytne vůbec ničeho.

Pokud chcete svůj web zdokonalit, tak teď pokračujte dál na ebook 7 kroků k úspěšnému webu, který jsem pro vás připravil ZDARMA k okamžitému stažení.

 

@ZdenekSteiner

Chyba na WEBU
Počet hodnocení: 10
4.7