Letošní rok byl z mého pohledu naprosto úžasný. Napsal jsem konečně knihu, vytvořil nový úspěšný online trénink, upevnil pozici lídra na velkoobchodním trhu s outletovým oblečením, dařilo se ale také firmě, kde pomáháme ostatním uspět na internetu a stejně tak mé podnikání v USA roste k něčemu velkému.

Ve svých firmách se starám hlavně o marketing a pro následující rok 2017 mám jasnou zprávu – všechno bude opět jinak.

Stejně jako jde kupředu svět kolem, tak se mění i marketing.

 

Jediná věc, která se nemění je, že uspět bude zase o kus těžší, než před rokem.

 

Vím to z vlastní zkušenosti. Když jsme v roce 2015 spouštěli online kampaň na trénink Megabyznys, tak jsme dokázali zaujmout 46.500 lidí, kteří vložili svou emailovou adresu a podívali se na videa uvnitř.

Druhá kampaň, která byla na jaře roku 2016, si vyžádala mnohem větší úsilí, ale dokázali jsme nasbírat “pouze” 16.500 emailových adres. Vyžádalo si to tedy více práce, ale výsledek včetně následných prodejů byl pouze třetinový.

Všeobecně i tak to jsou velmi úspěšné kampaně.

 

Probíhá to tak, že v krátkém časovém období zapojíte všechny zbraně, které máte k dispozici.

 

Zveřejníte tedy info na svém webu, napíšete články na blog a sociální sítě. Nachystáte několik e-mailingů na svou databází a nastavíte PPC reklamu, jak na sociálních sítích, tak na Googlu či Seznamu. Důležitou složkou jsou také affiliate partneři, kteří váš produkt doporučují.

Během krátké doby je tak váš produkt vidět naprosto všude a vy si skokově zajistíte nové zákazníky a vůbec zvýšíte sílu vaší značky.

 

Jinak pokud bych měl rozebrat úspěch svých kampaní na téma “Podnikání na Amazonu”, tak to bylo zejména díky těmto 5 faktorům:

  • Téma, které lidi zajímá. Spousta lidí dělá tu chybu, že zkouší různé produkty, služby, ale o většinu z nich není na trhu vůbec zájem. Snaží se totiž přijít s něčím, co ještě nikdo nikdy neudělal. Klíč je ale v tom lidem dát to, co opravdu chtějí.

 

  • Mít důvěru a věrohodnost. Sám podnikám a tvořím výhradně kurzy a produkty, které se týkají podnikání. Ještě před rokem jsem v tomto byl na internetu zcela sám. Neměl jsem žádného spojence, protože toto téma nikdo “nedělal”. Dnes už je to trochu jinak, objevilo se mnoho kurzů na téma byznys. Nicméně nefungují, protože je tvoří lidi, kteří byznysu nerozumí. Klíč je tady v tom tvořit něco, na co máte talent, co umíte, co jste schopni podložit praxí a výsledky.

 

  • Musíte to udělat osobní. Dnes mě kontakujte mnoho podnikatelů a chtějí propagovat své produkty, ale nechtějí u toho být vidět. Neumím ale propagovat produkt bez lidí nebo s najatými herci. Dnes zákazníci chtějí vidět od koho nakupují. Anonymita se dnes už nenosí, proto veškeré své produkty propaguji buď já sám, lidé z mého týmu nebo necháváme mluvit zákazníky, kteří mají s produktem osobní zkušenost.

 

  • Zjednodušujte. Všechno je jednoduché, dokud to neuděláte složité. Platí, že i naprosto složité věci lze říct jednoduše a to taky potřebujete udělat. Snažím se ve všech svých projektech komunikovat naprosto jasnou a srozumitelnou zprávu, aby bylo všem jasné, o co vlastně jde.

 

  • Prodávejte budoucnost. Říká se, že amatér prodává současný stav, zatímco profesionál prodává budoucnost. Snažím se vždy “prodat” to, co daná věc zákazníkovi přinese a jak bude vypadat jeho život v budoucnu.

 

Takto samozřejmě můžete propagovat jak vzdělávací, nehmotné, produkty, ale stejně tak i fyzické produkty. Stejným způsobem propaguji také zboží, které nabízíme v rámci velkoobchodu a funguje to skvěle. Běžný marketing vám přinese zákazníky tak, že udržíte svůj byznys v chodu. Pokud ale chcete opravdu uspět a dominovat svému trhu, tak musíte dělat kampaně. Bez toho se žádná firma jakkoliv je velká dnes neobejde.

 

Nicméně teď je otázka, co se tedy bude odehrávat v marketingu v příštím roce.

 

Zde jsou věci, na které bych vám velmi doporučoval se připravit a využít je:

01| Na prvním místě bude mobil

Pokud se podívám na statistiku, z jakých zařízení chodí lidé na naše webové stránky, tak už teď vede právě mobilní zařízení a toto číslo bude ještě dál narůstat. Dnes už tedy každý, kdo je na internetu, tak musí dávat větší důraz na to, jak vypadají jeho stránky na mobilním zařízení, než na klasickém monitoru počítače. Můžete si ale všimnout, že v praxi je tomu ale naopak. Lidé mobilní zobrazení příliš neřeší.

02| Budou se více nabízet personalizované služby

Vnímám, že současná generace, která je nejvíce ekonomicky aktivní, tak vyžaduje personalizované služby. Nebude tak stačit nabízet například stejné zlevněné produkty pro všechny zákazníky, ale nabídnout každému zákazníkovi něco jiného podle jeho zájmu. Cokoliv, co se rozhodnete udělat, tak zkuste přizpůsobit konkrétním potřebám konkrétních lidí.

03| Firmy se budou řídit na základě sběru dat

Na internetovém marketingu je skvělé to, že jde perfektně měřit. Stačí, aby zákazník jednou klikl na váš web a už se o něm dozvíte spoustu informací – odkud přišel, jaký má počítač, co na webu dělal atd. Lze však ve sběru a analýze dat jít mnohem dál. Český startup Socialbakers analyzuje data ze sociálních sítí a v posledních letech vyrostl násobně. Dnes tuto platformu využívají velké i malé firmy a pomáhá jim lépe porozumět svým zákazníkům.

04| Lidé budou více využívat živé streamování videa

Možná jste tento trend zaznamenali už koncem tohoto roku. Na sociálních sítích se začaly zobrazovat útržky živých přenosů z různých dovolených, konferencí, nebo jen tak z různých akcí. Jsme si tak díky tomu navzájem zase o kousek blíž.

 

Svět marketingu se velmi rychle mění a vítězí ti, kteří se umí co nejrychleji přizpůsobit. Zkuste tedy vždy na konci roku zapomenout to, co jste se doposud naučili a začněte myslet od nuly. Jasně, že některé principy fungují pořád, ale podstatně se mění ta forma, kterou se to předává lidem.

 

Zdeněk Steiner

podpis-zdenek

Budoucnost marketingu v roce 2017
Počet hodnocení: 5
4.6