6 zásadních chyb v marketingu, které dělá 95% podnikatelů

Dokonalý #marketing není jenom o jedné skvělé kampani, ale o tom, že to děláte skvěle dlouhodobě a zapojíte do toho naprosto celý svůj #byznys. Podívejte se na těchto 6 nejčastějších chyb, kvůli kterým podnikatelé vyhazují peníze oknem.

1. Marketing běží jen jednorázově. Podnikatelé mají často pocit, že #marketing je třeba dělat jenom tehdy, když jsou zákazníci ochotní nakupovat. Možná polovina mých klientů investuje do marketingu peníze jen před vánoci, kdy se dají očekávat velké tržby. Na druhou stranu mi říkají, že třeba v lednu nikdo nenakupuje, tak nemá propagace smysl. Takto to ale nefunguje a je třeba se o marketing starat po celý rok. Jednoho dne se zkrátka všechno rozběhne a nikdy se to nezastaví.

2. #Marketing je zaměřený příliš všeobecně. Kéž bych tak za každého podnikatele, který se chce zavděčit všem, dostal korunu. Marketingové texty musí být zaměřené nejlépe na konkrétního člověka. Pokud jsou totiž až příliš všeobecné, tak se s nimi nikdo neztotožní a nebude pokračovat dál, že by si zjišťoval dodatečné informace o produktu, firmě nebo osobě. Tady se pak jednoduše celý proces zastaví, resp. ani nepokračuje.

3. Marketing je pouze pro nové zákazníky. Většina podnikatelů věnuje většinu svého času získávání nových zákazníků. Tohle samotné ale nestačí. Platí, že 80% tržeb vám budou dělat stálí zákazníci a jen 20% noví. Platí taky, že získání nového zákazníka je 6 až 7x dražší, než udržení toho stávajícího. Větší smysl tedy má marketingové aktivity zaměřit nejen na přivádění nových zákazníků do firmy, ale také na udržení těch stávajících. Ti vám totiž ve finále vydělávají #penize a drží váš #byznys nad vodou.

4. Marketing je pouze o prodeji. Tímto jsem možná měl začít. Podnikatelé často vůbec neví, co si pod pojmem marketing představit. Mnoho z nich má pocit, že #marketing je jenom o prodeji, že zkrátka něco udělám – napíšu např. dopis, použiju tam všechny prodejní triky, které znám, tohle pošlu zákazníkům a čekám, kolik přijde objednávek. Marketing mnoha firem je tak jenom olympiáda prodejních technik. Dnes už tohle ale nefunguje. Místo toho se naučte novou rovnici marketing = #vzdelavani. Nejlépe vám tedy bude fungovat, pokud budete svým klientům předávat zkušenosti, pomáhat jim řešit jejich problémy a budovat jejich byznys.

5. Marketing nekomunikuje a nepodněcuje k akci. Sám jsem vyhazoval peníze oknem taky, tady nechci na nikoho ukazovat prstem. Dřív jsem dělal marketing řekněme jednorázově, nepřemýšlel jsem o tom v kontextu. Ideálně by to mělo fungovat tak, že si vytvoříte strategický proces, kdy chcete, aby zákazník něco udělal. Může to začínat tím, že jej nalákáte na nějakou příležitost, pak mu pomáháte tuto příležitost chytit za pačesy a nakonec mu nabídnete svůj #produkt. Všechny části na sebe ale navazují a jsou propojené výzvou k akci. Pokud chcete, aby zákazník něco udělal, tak mu to musíte říct. Tohle by mělo být při každé aktivitě, kterou uděláte. Na závěr vždy napsat, co se má stát teď.

6. Úspěšnost marketingu se nijak neměří. Všechno v marketingu je jenom test. Můžete mít skvělý produkt, skvělou stránku, skvělou cenu, ale napíšete zákazníkům email, který je tolik nezaujme. Většina podnikatelů neví, kde je problém a má pocit, že je ten produkt k ničemu. Přitom stačí jenom změnit předmět toho zvacího emailu a všechno může být úplně jinak. Místo velkého neúspěchu to rázem může být skvělý #uspech. Četl jsem mnoho reálných případových studií, kdy opravdu jediná drobná změna měla na celé kampani dramatický efekt. Měřte tedy své aktivity, vyhodnocujte a testujte. Třeba stačí změnit jen jedno slovo a všechno bude jinak.

Pokud vás článek zaujal, mnohem více se dozvíte v našem ročním online videotréninku EUROSTOCK Business Club http://club.eurostock.cz

6 zásadních chyb v marketingu, které dělá 95% podnikatelů
Počet hodnocení: 5
4.4