Digitální marketéři hrají čím dál tím důležitější roli ve většině oblastí. Moderní doba si žádá lidi, kteří zvládnou téměř všechno – od analyzování dat až k vytváření vizuálně poutavých médií.

Jestli se chcete v marketingu dostat do dalšího levelu, měli byste se zaměřit na následujících šest oblastí.

market

  1. Analýza dat

Digitální marketéři analyzují chování na webu, jako například historii online nákupů nebo zaujetí jednotlivými příspěvky.  Podle toho pak budují nové zdroje návštěvnosti a také sbírají odkazy. Schopnost pracovat analyticky pracovat s daty je velmi žádoucí!

Správné monitorování online aktivit pomáhá upřesnit, jaké techniky fungují nejlépe na dané publikum a tedy i ušetřit peníze.

Analytické dovednosti pomáhají dělat správná rozhodnutí.

 

  1. Sociální sítě

Digitální marketéři jsou na sociálních sítích jako doma. A jsou ve hře na několika platformách zároveň. Díky aktivitě na sociálních sítích získávají nové kontakty a také mají v malíku témata, která jsou zrovna žhavá. Díky tomu trendy spíše vytvářejí, než aby je následovali.

Mezi sociálními sítěmi si výsadní postavení si získal Facebook, který je mimo jiné i výborným zdrojem návštěvnosti. Facebookové reklamy lze totiž velmi přesně zacílit. Tipům, jak na Facebooku uspět  jsme našem blogu již věnovali celý článek.

 

  1. Technické dovednosti

Co naučit se základy kódovaní nebo třeba editaci videa?  Marketéři, kteří jsou kompetentní v technických oblastech, lépe komunikují se svými týmy a jsou schopni představit jasnou vizi. Developeři mohou díky tomu pak vytvořit přesně takové programy a aplikace, které lidé chtějí.

Nové technické znalosti jde získat samostudiem, internet nabízí nepřeberné množství zdrojů. Vyplatí se naučit se zacházet i s různými nástroji, které digitální život ulehčují.

Velmi praktické jsou například tyto:

  • Canva
  • Buffer
  • Facebook Insights
  • Twitter analytics
  • Google analytics

 

  1. Schopnost pracovat v týmu

Týmy, které mají na starosti sociální média se v současné době zvětšují. Schopnost týmové práce a efektivní výměna informací je tedy klíčová.  Čím dál více marketérů se sociálními médii spojuje návratnost investic. To slouží jako velmi dobrý důkaz autoritám, že si že si prostě a jednoduše jen nehrají online.

 

  1. Soft skills

Být dobrým marketérem není čistě jen o znalostech. Důležité jsou i soft skills, takzvané měkké dovednosti. Díky nim totiž v pracovním prostředí navazujete vztahy. Patří sem flexibilita, přátelskost, a především komunikační dovednosti.

Čím více proniknete do tajů lidské psychologie a způsobů, jak ovlivnit lidi a vztahy obecně, tím více se vám bude dařit navázat spolupráci. Komunikační dovednosti vám zajistí roli úspěšného vyjednavače.

 

  1. Nadšení pro věc

Nezáleží na tom kolik zkušeností a dovedností v marketingu máte – pokud vám chybí nadšení pro vaši značku nebo pro váš produkt, vaše snaha zdaleka nebude tak efektivní.

Pro inspiraci je vždy dobré se s produkty nebo službami co nejvíce seznámit, a to pokud možno na vlastní kůži. Dělejte to tak, jako byste byli jen regulérní zákazník. Podívejte se na případové studie o tom, jak tento produkt nebo servis zákazníkům pomohl.

 

Chcete se stát úspěšným  digitálním marketérem?

Získejte Magnetický marketing.

6 vlastností, bez kterých se online marketér neobejde
Ohodnotit