6 lekcí od chlápka na sedačce z písku

Nejlepší věci pro svůj #byznys nevymyslíte od stolu v kanceláři, ale napadnou vás právě, když jste někde mimo – dovolená, studium v zahraničí, cestování, atd. Stačí se dívat kolem sebe a vnímat inspiraci. Podívejte se na 6 věcí, které jsem se naučil od pouličního umělce, který si na břehu Temže udělal z písku sedačku.

Procházel jsem se podél Temže v místě, kde se nachází známé London Eye a sledoval různé pouliční umělce, kteří předváděli, co umí. Bylo jich tam zhruba dvacet od jamajských tanečníků, přes kouzelníky, po foukače obrovských bublin. Žádný z nich si během představení neodpustil požádat o drobné do klobouku.

Peníze se vydělávají myšlením

Nic proti tomu, kdybych vystupoval, tak bych si taky řekl o peníze, ale jde mi o způsob, jakým to dělali. Většinou to totiž bylo celkem zoufalé a trapné. Proto jsem byl velmi potěšený, když na úplném konci promenády byl kluk, který prostě hrál na kytaru, zpíval a nic o penězích neříkal.

Nikomu nemával pod nosem s kloboukem. Neřval do mikrofonu, kolik by mu měli ostatní dát. Nepodmiňoval další hraní tím, že každý něco hodí… prostě hrál. Bylo to fajn a nejlepší na tom bylo, že měl vybráno úplně nejvíc. Tomu říkám Magnetický marketing.

Tady je 6 věcí, které jsem přitom pochopil:

1. Nejlepší strategie prodeje je, když neprodáváte vůbec nic

Platí, že lidé rádi nakupují, ale jsou neradi, když jim někdo něco prodává. Na jednu stranu je to dokonce lidská potřeba – chceme prostě mít věci, utrácet, hromadit – dělají to chudí i bohatí. Ale jakmile nám někdo něco nutí, tak jsme podezíraví a nedělá nám to dobře. Ideální je, když nás prodejce tak navnadí, že prostě nemůžeme odolat a chceme to mít.

2. Abyste uspěli, tak musíte být úplně jiní, než ostatní

Podívejte se na autentickou fotografii. Když uvidíte na ulici dvacet lidí a jeden z nich bude sedět na sedačce z písku, tak si toho prostě všimnete!!! Navíc, když vás zbylých devatenáct bude nutit něco zaplatit a jeden z nich nebude aktivně dělat nic, tak vás to potěší. Tento chlápek byl prostě úplně mimo všechny ostatní. Neměl konkurenci.

3. 20% lidí vlastní 80% peněz

Nejde o to, jaký tento poměr je, ale že je svět nerovnoměrný. Nemají všichni stejně. Na špičkové úrovni hraje tenis několik tisíc lidí, ale první desítka z nich si rozdělí většinu peněz. To stejné ve fotbale, umění nebo muzice. Tento jeden člověk měl vybráno naprosto nejvíc peněz a troufl bych si říct, že mohl mít dokonce i tolik, kolik všichni ostatní dohromady.

4. Peníze se vydělávají myšlením

Nemusíte se přetrhnout, abyste vydělali peníze. Tento chlápek dělal v podstatě to, co je považováno za vrchol lenosti – gaučink. Přesto vydělal nejvíc?! Ano, protože vymyslel způsob, jak z tohoto líného odpoledne udělat nejúspěšnější byznys model, který tam v tu dobu byl. Vhození mince tam navíc bylo udělané tak, že jste si mohli něco přát. Skvělé! Mince přitahoval doslova jako magnet.

Peníze se vydělávají myšlením

5. Úspěch přes noc trvá 10 let

Vypadalo to strašně jednoduše, ale takto je to vždycky když sledujete člověka, který svému řemeslu zasvětí celý svůj život. Vsadím se, že se za touto lehkostí hraní skrývá několik tisíc hodin brnkání na místech, kde to nikdo neviděl. Jsme prostě jednou veřejně odměněni za to, co jsme roky trénovali v soukromí.

6. Energie prodává

Tento chlápek měl jednoznačně u svého vystoupení nejlepší energii. Lidé se tam prostě cítili skvěle a to nejen já, ale bylo to taky vidět na ostatních. Zábavu a nadšení prostě poznáte. Připomínám, že tam měl “výzvu k akci”, aby lidé hodili mincí, ale bylo to udělané velmi příjemnou cestou.

Kolem a kolem pro mě to byla skvělá byznys inspirace pro moje vlastní podnikání. Je dobré takto občas opustit známé prostředí a vidět, jak to funguje jinde. Vidím na tom, jak zákazníci vnímají mou značku a že všechno je prostě marketing – podívejte se na můj koncept Magnetického marketingu, kdy můžete prodávat a vydělávat tím, že vlastně nebude prodávat vůbec nic, ale místo toho pomáhat a učit ostatní lidi.

6 lekcí od chlápka na sedačce z písku
Počet hodnocení: 16
4.81