Když jsem před dvěma lety začínal prodávat na Amazonu, tak mi tento byznys model přišel jako jedna velká příležitost.

 

Viděl jsem za tím ale úplně normání podnikání, jako každé jiné.

Proto mě velmi překvapil rozruch, který se kolem tohoto později rozpoutal, když jsme jej začali učit ostatní. Většina kritiky je hlavně úplně mimo. Vybral jsem 5 největších mýtů, které kolem podnikání na Amazonu kolují, ale vůbec nejsou pravda.

 

Mýtus #1 – Amazon je jenom další krátkodobý trend

Jasně, na internetu se během roku protočí několik velmi lákavých příležitostí na rychlé zbohatnutí, které se tváří jako velmi solidní a dlouhodobý projekt na celý život, ale za pár měsíců vyšumí do ztracena a rázem je v kurzu něco jiného. Mezi největší kritiky podnikání na Amazonu patří právě lidé, kteří několikrát do roka propagují různé MLM systémy, které mají trvat navždy, ale z nějakého důvodu velmi brzy končí a krachují. Logicky si pak tito lidé myslí, že Amazon je něco podobného. Není to ale pravda. Amazon funguje už od roku 1994 a dnes je jednou z největších firem na světě. Jeho zakladatel Jeff Bezos je dle časopisu Forbes pátým nejbohatším člověkem světa. Celosvětově to je jednička v online komerci, která v roce 2015 dosáhla na tržby ve výši 107,01 miliard USD. Určitě se shodneme na tom, že základ domu je to nejdůležitější. A tady máte pro své podnikání velmi slušný a stabilní základ.

Mýtus #2 – Všeobecně podnikání v USA nebo na Amazonu je složité

Naprosto největší obava lidí, kteří se seznamují s tímto byznys modelem se týká samotného vedení firmy a podnikání v USA. Protože mám firmu v několika státech EU, tak vám můžu z vlastní zkušenosti říct, že v USA je celý proces založení a vedení firmy včetně podávání daňového přiznání naprosto nejrychlejší, nejlevnější a nejjednodušší. Pokud se tedy nebojíte podnikat v Česku nebo na Slovensku, tak nemějte obavu ani v zámoří, protože to je prakticky ráj pro každého podnikatele.

Mýtus #3 – Stačí zalistovat produkt a být úspěšný

Mnoho lidí má pocit, že stačí dostat svůj produkt na Amazon a že se tak nějak samo od sebe začne dařit. Takto to ale nefunguje. Mít produkt na Amazonu je teprve začátek. Poté je nutné začít pracovat na marketingu a snažit se o dvě věci – být vidět a zajistit, aby zákazníci produkt kupovali. Jedno bez druhého nejde. Pokud nebudete vidět, tak si zákazník nikdy nenakoupí, protože vás nenajde. Pokud vás najde, ale produktová stránka nebude atraktivní, tak si opět nenakoupí. Naštěstí na obou věcech jde pracovat a jsou velmi dobře ovlivnitelné.

Mýtus #4 – Prodej na Amazonu je velmi složitý

Dostal jsem mnoho zpráv a narážek, že je to podnikání jenom pro horní jedno procento a že to běžný člověk nezvládne. Tohle je ale možná naprosto největší omyl a mýtus, který u nás koluje. Pravda je, že jsem na vlastní oči viděl lidi, kteří neměli nejen nulové zkušenosti s podnikáním, ale také neuměli vůbec anglicky, neuměli s počítačem, nikdy nebyli na facebooku nebo nevkládali články na web a přesto tento byznys dotáhli do konce. Nejen že dostali svůj produkt na Amazon, ale také zvládli další marketing tak, že dnes vydělávají tolik peněz, že mohli odejít ze svého zaměstnání a začít žít život podle vlastních pravidel.

Mýtus #5 – Na Amazonu je obrovská konkurence a není zde už místo pro nové prodejce

Určitě souhlasím s tím, že je v USA, resp. na Amazonu obrovská konkurence. Na druhou stranu je to ale jenom o tom, jak tuto konkurenci chápete. Pro byznys model, který sám dělám a který propaguji je konkurence nezbytná. Pokud vstoupíte na trh, kde není žádná konkurence, tak tam pravděpodobně nebude ani žádná poptávka. Pokud pak zde není poptávka, tak vám těžko lidé budou produkt kupovat. Naopak tam, kde je konkurence, tak jsou zákazníci a jejich peníze. Co se týká čísel, tak na Amazonu fungují asi 2 miliony prodejců. Je otázka jaké procento z nich opravdu funguje a dělá svou činnost, ale i tak když si vezmete, že jen v USA Amazon navštíví 175 milionů zákazníků a nakoupí ročně 2 miliardy kusů produktů, tak to zase není tak velká konkurence. Navíc Amazon stále roste a každým rokem navyšuje své tržby. Každému musí být jasné, že konkurence je jenom výmluva a že je zde stále místo pro nový velký úspěch.

 

 

5 mýtů ohledně podnikání na Amazonu
Počet hodnocení: 9
3.8