18 způsobů, jak uskutečnit svůj první prodej online

Je nutné zahájit symbolicky svůj první prodej.
Tento článek je pokračováním článku Jak získat vlivné lidi.

Věřte nebo ne, ale bude to váš velký zlom ve vašem podnikatelském životě. Ovšem k prvnímu prodeji vede někdy dlouhá a strastiplná cesta. Abyste tuto bitvu vyhráli, připravila jsem pro vás 18 způsobů jak si ulehčit cestu.

1. Zašlete vzorky zdarma

Internet je plný bloggerů, vloggerů, žurnalistů nebo podnikatelů, kteří mají své široké publikum, které naslouchá jejich názorům a radám. Mnoho z nich je na sociálních sítích nebo publikují pravidelně na své webové stránky, kde mají velkou návštěvnost.

Posíláním vzorků vašich produktů zdarma těmto lidem, vám dává příležitost jak na sebe upozornit a říci, že si vážíte jejich práce. A na oplátku se o vás zmíní na jejich platformě.

Nejenže na sebe upozorníte velké publikum, ale také budete schváleni a doporučeni expertem z oboru. Vyrostete tak v očích svých potencionálních zákazníků.

Více informací o vlivných lidech se dozvíte v tomto článku – Jak získat vlivné lidi, kde se dozvíte vše, co potřebujete vědět o vaší značce a jejich šiřitelů.

2. Začněte psát svůj blog

Pokud jste ještě nezačali psát blog ve spojitosti s vaší značkou nebo produktem, tak se ochuzujete o neomezenou reklamu spojenou s #magnetickymarketing

Volným poskytování magnetického obsahu, který vytváří důvěru k vaší značce a udržuje lidi v kontaktu. Psaní blogu vám také dá další obsah, který můžete sdílet na sítích a posunuje vás ve vyhledávačích nahoru.

Další efektivní způsob, proč začít tvořit magnetický obsah pro váš byznys je vyvolání otázek na vaši službu nebo produkt. Blog může na tyto dotazy reagovat pomocí konkrétních článků.

Například návštěvníci #bizblog se zajímají o to #jakprodavatonline , #jakbytuspesny

Navíc můžete poskytovat na blogu různé návody, tipy a šířit tak do podvědomí vaše produkty.

3. Sbírejte kontakty

Vytváření seznamu vašich kontaktů je naprosto klíčové ve vaší propagaci.

Mít seznam kontaktů od předchozích a stávajících klientů znamená, že kdykoliv můžete předat své informace o produktu a obsah do jejich pošty.

Začněte budovat vaši datábazi ještě dnes, vytvořte sběrače kontaktů na vašem webu.

4. Podpořte nějaké akce

V některých případech udělá sponzoring zázrak, v opačném případě to může být ztráta času a prostředků. Udělejte si průzkum trhu předtím než někoho podpoříte.

Vyhledejte akce, které se mají konat a zjistěte jaké cílová skupina se zúčastní a zda je váš produkt pro ni zajímavý.

Jakmile vyberete akci je důležité přijít se zajímavými produkty, které budete nabízet tak, že budete demonstrovat váš příběh a přimějete lidi mluvit.

5. Dělejte rozhovory s vlivnými lidmi

Vzpomínáte jak jsem řekla, že obsah je důležitý? Říkáte si, co pořád jako máte psát nebo vymýšlet?!

Tak dělání rozhovorů se slavnými nebo zajímavými lidmi je typický příklad jak vytvořit #magnetickyobsah

Interview je výhodné pro obě strany. Ptejte se svých hostů na jejich život, kariéru, ale také na jejich odborný názor v jejich odvětví –
O partnerské spolupráci s Máriem Roženským

6. Experimentujte s Google AdWords

Krása nástroje AdWords spočívá v masivním šíření vaší kampaně s textem, obrázkem nebo dokonce videem napříč vyhledávači po celém internetu. Pomocí zadaných klíčových slov se vaše reklama objeví také u článků a stránkách, který tyto klíčová slova obsahují.

7. Vyhledejte pomocnou ruku #affiliate partnerů

Zkoušíte prodat vaše zboží sami bez pomoci ostatních? Tak to je těžký úkol i pro zkušeného podnikatele.

Affiliate marketing funguje tak, že poskytnete ostatním partnerům informace o vašem produktu a oni vám pošlou publikum. Naoplátku jim zaplatíte smluvené procento z každého prodeje za jejich vynaložené úsilí. Správnost prodejů přes jednotlivé partnery docílíte pomocí ID kódů v odkazech, které má každý unikátní.

8. Prodávejte velkoobchodně dalším prodejcům

Prodej konečným spotřebitelům je fajn, ale co je lepší je prodej velkoobchodně dalším prodejcům. Jedním z hlavním důvod proč prodávat velkoobchodně je zvýšení vašeho toku peněz. Navíc pokud prodáváte svůj vlastní produkt vytváříte, tak vaši značku a nemusíte prodávat zboží jiných lidí. Prodej ve velkém může dramaticky zvýšit prodeje vašeho zboží.

9. Publikujte v tisku

Ujistěte se o tom, že dáváte publiku něco opravdu zajímavého. Nečekejte bůhví jakou odezvu, ale je to další známka toho, že je o vás slyšet a stojí za to s vámi obchodovat.

10. Věnujte pozornost statistikám

Chování každého návštěvníka na webu od jeho vstupu na stránku až po odchod ze stránek vám pomůže pochopit, jak ho přimět je koupi.

Statistiky vám ukážou, co návštěvníci dělají, které stránky navštíví a kolik času stráví na stránce. A tohle všechno vás nebude stát ani korunu. Google Analytics poskytuje tuto službu zdarma a umí více než jste schopni využít.

Pokud byste si nevěděli rady, volejte na pomoc Martina, který vám poskytne dobré rady, co se týká magnetického marketingu martin@steinermedia.cz, mobil +420 702 137 546

11. Průzkum trhu

Ptejte se vašich zákazníků na jejich touhy. Informace vám pomohou, abyste se zdokonalili ve vašem byznyse.

Dotazníky jsou ideálním nástrojem, jak zjistit upřímnou zpětnou vazbu. Neptejte se vašich přátel a rodiny, ti nebudou nikdy objektivní, aby neranili vaše city.

Dotazník zdarma můžete vytvořit například na www.survio.cz

12. Diskuzní fóra

Diskuze na internetu jsou skvělé k předávání rad a tipů, odpovědí na otázky a získání tak nových zákazníků. Neporušujte však pravidla diskuzních fór. Používejte avatara a váš podpis k propagaci vaší značky.

13. Budujte si vztahy

Budování vztahů v online světě i offline vám pomůže uspět. Nezáleží na tom jaké produkt prodáváte nebo v jakém oboru podnikáte, vše co potřebujete je být přátelský. Trik je v tom budovat vztahy s ostatními, kteří jsou v úzkém spojení s vaším byznysem ale nejsou vaší přímou konkurencí.

13. Uspořádejte soutěž

Všichni milují dárky a pokud chcete budovat důvěru zatímco si připravujete půdu k prodeji, uspořádejte soutěž které vám pomůže.

14. Začněte tweetovat na Twitteru

Skvělý způsob jak získat cílového zákazníka. Myšlenka tweetovat není samotný prodej, ale  jen být nápomocní.

Lidé pak budou vděční.

15. Připojte se na LinkedIn

Zde se můžet spojit s kolegy ze stejného oboru a profesionály všech typů. Možná zde neuděláte tolik prodejů, ale získáte spoustu kontaktů a příležitostí s dalšími firmami, dodavateli atd.

16. Vizuální projev Pinterest, Instagram

Pokud se chcete reprezentovat a být kreativní na sociálních sítí, tak musíte být na těchto dvou platformách. Vždy mějte na paměti, že to co vytvoříte musí být vizuálně pěkné. Lidé mají rádi hezké věci. Vyfoťte váš produkt a vytvořte příběh.

17. Nezapomeňte na Facebook

Bezpochyby je Facebook silným sociálním médiem číslo jedna. Tvořte kreativní příspěvky a rozšiřujte si svou fanouškovskou základnu.

18. Tvořte Infografiku

Infografika je budoucím zdrojem informací. Nikoho nebaví číst dlouhé články. Pomocí infografiky hravou formou sdělíte všechny důležité informace a fakta. Jediný zádrhel je v její tvorbě. Pokud nejste grafický génius, můžete využít různých aplikací, které vám pomohou infografiku s přednastavenými prvky vytvořit.

XO Lucie

18 způsobů, jak uskutečnit svůj první prodej online
Počet hodnocení: 8
4.1