Jedna ze zásad magnetického marketingu je NEOBTĚŽOVAT. Tak proč neustále na spoustě webových stránkách vyskakují pop up okna a jiné elementy pořád dokola?

Možná je to adrenalin při tvorbě vlastního webu nebo čirý teror návštěvníka. Všechny zkušenosti návštěvníků však hovoří o tom, že je podobné prvky dohání k šílenství. To vše vede k nízké proklikovosti, krátké době strávené na stránce, slabému umístění ve vyhledávači a v neposlední řadě špatné reputaci. Sestavila jsem tedy žebříček 15 nejotravnějších věcí, které můžeme někde vidět a vyvarovat se jejich použití.

01| Nepřítel číslo jedna Pop-Up okno
Všechna vyskakovací okna, která vás vyruší ze čtení jsou vážně hrozná. Ano, #VyskakovaciOkno Vám může zajistit další odběratele do Vaší databáze, ale nestojí to za to, kolik potencionálních to může odradit.
Lepší alternativou jsou okna, která se objeví pár sekund po načtení stránky nebo skrolují s vámi – tedy neruší při čtení a jsou to tzv. CALL TO ACTION. Další variantou jsou exitová pop-up okna, ty vyskočí těsně předtím, než zákazník chce odejít ze stránky. Mohou také rozeznat klienta od návštěvníka. Člověk, který již je ve vaší databázi nikdy neuvidí pop-up okno.

02| Automatické přehrávání multimédií
Pššt!… Už se Vám někdy stalo třeba v zaměsnání, že jste vstoupili na stránku, kde začla automaticky hrát nějaká hudba či reklama? A Vy tam v pracovní době nemáte, co dělat… V tom stresu nemůžete najít ani tlačítko STOP, protože zde možná ani není. Pokud chcete mít na svých stránkách k přehrání nějaké audio, nechejte návštěvníka si vybrat zda chce přehrát či ne.

03| Dezorientující animace
Máte jen 3 sekundy na to, aby nově příchozí na vaše stránky se uměli zorientovat a přečetli, co hledají. Proto neodvádějte pozornost videi, reklamními bannery a jinými animovanými prvky od toho, co skutečně hledají.

04| Obrázky z fotobanky
Nikdy Vám nikdo neuvěří, že obrázek lidí pracující za stolem je opravdu u vás ve firmě. Používejte obrázky vždy vlastní, aby vám lidé uvěřili, že to co děláte, děláte správně. Obecné obrázky jsou nicnevypovídající!

Happy business colleagues working together and discussing project on laptop during meeting
05| Kontaktní formulář namísto kontaktních informací
Kontaktní formulářna webu je nutnost, nicméně neplní funkci Vaši údajů, které zde musí zaznít. Pokud má někdo zájem se s vámi spojit ihned potřebuje získat kontaktní informace. Nechejte lidi rozhodnout zda vás kontaktují pomocí e-mailu, přes Skype nebo telefonicky. Nemusí tak zdlouhavě vypisovat svůj požadavek do kontaktního formuláře.

06| Nesrozumitelná stránka O MNĚ
Je vaše stránka o mně jen blábol, který používá všeobecné výrazy a fráze? Používejte jasné věty a sdělení, kterým porozumí i lajk.

07| SEO
Algorytmus Googlu je mnohem sofistikovanější než si myslíte. I Google pozná zda mluvíte jako kniha ne jako člověk. Používejte slova, která lidé opravdu přes vyhledávače vyhledavájí i kdyby byla nespisovná či gramaticky špatně.

08| Žádná sdílecí tlačítka
Pokud svůj #MagnetickyObsah vytváříte pro lidi a předpokládejme, že jej budou chtít také sdílet. Proto jim to musíte umožnit. Tlačítka pro sdílení na sociálních sítí musí být u každého článku nebo v patičce webu či v postranním panelu. Svým sdílení budou přivádět další návštěvnost a tak vás i posunou ve vyhledávání.

sdileci

09| Web bez blogu
Možná jsem již zaujatá, ale web bez blogu je cesta zpět. Dnes jsou na prvních příčkách ve vyhledávání blogy, které si svou pozici vydobily právě tvořením hodnotného obsahu. Nestojí za nimi velká reklama. Navíc potřebujete lidem ukázat, že to co děláte, tomu také rozumíte.

10| Nevhodné nadpisy a obsah
Pokud jste již někdy něco vytvořili tak víte, že nadpis je to nejdůležitější a rozhoduje zda se lidé prokliknou dále. Je potřeba upoutat pozornost, ale ne za každou cenu jako v Blesku. Pokud nebude nadpis kopírovat další obsah, tak budou zklamaní.

11| CTA nekopíruje nabídku
Klient musí obdržet vždy, co jste mu nabídli. Není nic horšího než když nabízíte kupón na 50% slevu a jakmile udělá, co požadujete se dozví, že to platí pouze při nákupu na 1000Kč a na pouze vybrané kusy.

12| Interní prolinkování webu
Cesta zákazníka musí být jednoduchá a pomoci zákazníkovi dojít přesně tak, kde jej chcete mít.

13| Posuvné bannery
Posuvné bannery jsou super, pokud neobsahují spoustu obrázku, které se musí zdlouhavě načíst. avšak ušetří čas než kdyby se návštěvník musel na danou informaci prokliknout na další stránku.

14| Použití Flashe
Toto je jednoznačně zastaralá metoda. A vyhledávače takovéto informace na stránkách nepřečtou.

15| Nevím co dělat
Návštěvník vstoupí na vaše stránky, najde co hledá, ale neví co dělat dál. Usnadněte mu každý další krok, který následuje. Nabídněte mu něco na vyzkoušení zdarma…

Co z těchto „vychytávek“ máte také na vašich stránkách?

15 věcí, které lidi nenávidí na Vašich stránkách
Počet hodnocení: 5
5